Thursday, October 17, 2013

K.K Aku Datang - Part 2

Di Sutera Harbour. Pengantin sampai masuk air...Gedebusshhh! -credit pic ni dari Samsung Pengantin




Bukan Sekadar Shooting Kawen
Alhamdulillah, part 2. Seronok shooting jauh-jauh kali ni. Bukan hanya sekadar shooting, tapi kami pulak yang jadi pelancong, and couple pengantin jadi kami punya pemandu pelancong.. Asikkk bangeetttt...~

4 hari kat sana, memang rasa patah kaki aku berjalan pusing K.K. Tapi, dalam part ni, aku nak terus skip ke hari ke 3 stay kat Sabah ni iaitu part trip meneroka ke Kaki Gunung Kinabalu. Jauh banget bah dari K.K... dua jam lebih sudah perginya ke sana.

Memang awal pagi jugak la kami bertolak. Kat Sabah ni cepat sikit siangnya. Malam pun lagi cepat malamnya. So, apa tunggu lagi?? Jom jenguk sekeping dua gambar yang sempat aku snap guna Enpon berbakti ni... Alhamdulillah. Yang dari DSLR nanti dulu la yek... Semua dah tak simpan dalam lappy.



Dari jauh dah nampak Gunung Kinabalu. Syok dengar 'tourist guider' kami bercerita tentangnya. 



Selamat Datang Ke Kampung New Zealand
Ha, ramai tak tahu. Actually, dekat kaki Gunung Kinabalu ni ada satu kawasan dipanggil Kampung New Zealand. Sebab apa? Sebab kat sini ada lembu yang ada macam kat New Zealand tuh. Sebijik sama. Thhawww~~

Nak tengok. Meh tunjuk sikit.

Sama tak macam dekat New Zealand sana tuh?? Mooooo~~~~

Dekat sini juga ada pusat pemprosesan susu segar yang dipanggil DESA. Nama full tak ingat. Tapi susu ni jenamanya DESA. Memang sedap susu fresh ni. Susu ni ada juga dijadikan aiskrim macam kat McDonalds tu. Siyes lagi sedap. Even suami yang tak leh bau susu lembu leh terjebak untuk try sekotak susu coklat DESA skali dengan aiskrimnya.

Cuba tengok ni,

Sedap susu kotak ni. Ada dua perisa, coklat dan asli. Rasanya dekat KL ni ada. U olss memang kena cuba. Memang terbaek. Sedap dan halal. 

Kasi celoreng sikit di Guestbook. Untuk tatapan anak dan cucu yang akan ke mari juga...In shaa Allah


Rindu nak datang sini lagi. Udara nyaman, sejukk!! 



Ta-ta Gunung Kinabalu
Dah on the way balik, tapi still tak leh lekang dari nak leraikan kenangan dengan Gunung Kinabalu. Indah sungguh ciptaan Allah. Snap satu keping lagi oleh incik suami.

Syukur, Allah sampaikan juga aku hingga ke sini. Bukan senang nak jejak kaki ke area Gunung Kinabalu ni. Kalau diikutkan, jalan nak ke situ memang lagi mencabar dari nak pi Cameron atau Genting Highland.Satu lagi, memang amik masa lama. Apapun, once dah sampai, semua tu dah tak ingat lagi. 

Apapun, trip ke kaki Gunung Kinabalu ni memang berbaloi. Semakin banyak menerjah alam, semakin kerdil rasa diri ini di sisi Pencipta Yang Maha Agung. Allahu Akbar.

To be continue..In shaa Allah..

No comments:

Post a Comment