Wednesday, October 16, 2013

K.K Aku Datang - Cerita 1


Credit Pic Awesome Daripada 'Samsung' Pengantin

Jemputan Dari Sabah, Bah....
Sedang orang lain enak makan rendang, ketupat, dan jugak lemang... aku dan suami dapat jemputan untuk shoot satu couple dari Sabah ni. Credit awal-awal aku nak ucap kat depa ni, Puan Ain Asmarah dan suami beliau, Encik Sudeyansah. Couple ni memang sporting, belanja kitorang tiket flight, tiket hotel and siap jadi tourist guider kitorang dari Kota Kinabalu sampai ke kaki Gunung Kinabalu sana. Terbaek!

Actually ada banyak tempat mereka bawak aku and suami. Dari Sutera Harbour, Kundasang War Memorial Park, kaki Gunung Kinabalu, Muzium Sabah dan banyak lagi lah.

So, ni yang sempat aku upload dari kamera Enpon aku je setakat ni. Coz kat DSLR terlalu banyak pics berjalan dan wedding depa ni... Nanti once ada masa panjang aku cuba upload k.

K.K aku datang... tiket orang belanja... Alhamdulillah.


Bertapak Di LLCT seawal jam 6:30 am
Pagi-pagi buta memang rasa lemau sikit kat sini. Dulu masa kerja dekat airport ni, paling awal sampai pun time matahari dah naik. Ni bila nak kena lepak sat kat sini time ayam baru berkokok, rasa busan sket. Sambil-sambil tunggu suami solat kat surau, so aku pun duduk-duduk la kat Starbucks sat. Tempat ni je yang lalu tekak nak menelan makanan and minuman pagi-pagi camnih.

Apapun, jom layan sat apa yang sempat aku snap sambil busan-busan kesorangan dalam Starbucks nih. Thanks kat kamera enpon coz banyak menabur jasa bakti. Luv u Samsung..muahsss!

  
Order 'kuih' keras nih, and kek terlebih gula. Rasanya yang wat ni puasa kot.
Takpe, redha je. Syukurlah sebab ada makanan.


Peneman Setia Dikala Susah Senang... Luv U Husband


Cut It Short
Akhirnya, boarding time! Syukurlah. Tak sabar nak cepat sampai, teruja bebenaw... padahal kapal terebang lom gerak pon.

Once depart, aku tengok semua orang dah terlentuk tido. And aku?? Segar bugar mata tak leh lelap coz dah minum coffee awal-awal pagi. So, apa lagi. Buka buku, baca. Baca punya baca, pun tak lelap lagi. Ok, aku dah mula bosan lagi tahap kedua. Husband pun lelap jugak, aiseh... tak leh jadik ni.

Ok, handphone. Mana handphone...

So, amik la pic banyak-banyak lagi. Huhuuu~~ 

Duduk kat sayap GABANG ni memang cenggini lah ya... Harap faham. [Gabang: panggilan Fakhry pada kapal terbang]


After 2 Jam Lebih Sikit
Kat dalam flight, tengok makanan yang stewardress tu duk bawak kehulu ke hilir dengan troli, nampak macam sedap. So, fine. Aku beli coz tak tahu nak wat apa. Jadi aku rasa dengan makan akan buat aku cepat ngantuk.

Hahahaha! 
Akhirnya berjaya. Dapatla lelap dalam 45 minit before landed.

Siyes terkebil-kebil once suami kejut kata, "Yang, dah sampai. Nak mendarat nih"

On the spot, aku terus capai enpon, SNAP tingkap lagi. Hahaha! Habit naik flight. 

K.K around 10.20 am. Panas terik dah rasa macam tengahari. 

Ok, nanti aku sambung lagi. Tunggu...~








No comments:

Post a Comment