Thursday, April 18, 2013

Motivasi... Bukan MotiBASI.

umiamira @ u.y.s @ umi yana supian. peace 

Selamat Petang para pembaca.

Saya insan yang masih tercari-cari arah nak berblogging semula setelah berkurun lama.
Mohon tunjuk ajar.
harap-harap harini langkah kanan.
Amin.. Amin.

Tahun 2013
Dah masuk bulan April
Satu, dua.. tiga.. Hah... dah empat pon.
Ni pun dah tengah bulan.

Cakap pasal motivasi, sebenarnya isu ni dah lama BASI.
Moti..BASI.
Puihh...

Dah bertahun...tahun.
Dari awal sekolah dulu.
Duk sibuk cakap nak cari motivasi diri...
Nak berazam...
Semuanya macam makan apam..
kemam-kemam,
TELAN!

2013.
Aku letak 1 motivasi.
LANGKAH KANAN.

Moga-moga setiap langkah aku tahun ni ada hasilnya.
Cakap banyak-banyak pun tak guna,
aku tak nak dicap HAPRAK.
Lagi malu dari kalah pencalonan Anugerah Bintang Popular...'wannabe'.

Aku tak malu kalau gagal.
Aku lagi mahu kalau dikutuk...
Aku lagi suka...
Bila ada yang sok sek sok sek..

Tandanya 'sebenarnya' ada yang prihatin.
Tak kisahlah nak cakap bagus atau poyoss.
Ada aku kisah???

2013.
Kalendar kerja dah makin membukit.
Itu tandanya azam aku dah mula 'berbuah'.
Positif.. kata Dr. Muhaya.
Yalah,

kalau asyik takut kena kutuk, kena ragging, kena buli dengan si mulut pencacai...
macam mana nak ke depan.

Even katak pun tahu ke depan, berkali ganda depan dari yang lain...
"Lompat..si Katak Lompat..."
"Lompatlah... Tinggi-tinggi..." ~ seterusnya nyanyi sendiri.

Nak masuk bulan 5 dah.
Dah masuk fasa aku kena ganti puasa pulak...

Apa-apapun,
Motivasi aku adalah tertuju buat aku sendiri.
Pada yang sudi baca...

nak share,
aku ucapkan tahniah...

1 Motivasi aku dapat hari ni,
pada yang turut dapat aura itu juga...
kalau di kongsi-kongsi...
kan lama-lama ia dah beranak pinak??

1:100000000....

**sampaikanlah walau secebis ayat**

Aku dengan cara aku sendiri.

- umiamira,
insan lama yang masih merangkak.

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.club
    arena-domino.vip
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete