Wednesday, April 17, 2013

Aku Adalah Aku




Aku adalah Aku... 
Yang Tak Semua Orang Tahu...
Sedang Kalian bersapa bahu denganku...
Namun Kalian terus saja berlalu...

Aku adalah Aku...
Saat Ada yang leka berpesta gembira...
Namun Aku sendiri disatu sudut menghitung waktu...

Aku adalah Aku..
Walau kalian tak mengenaliku...
Walau mungkin aku bukan insan yang patut dikenali...
Namun itu semua bukan tujuan hidupku...

Aku Adalah Aku...
Sedang ada yang bergundah gulana kerana putus kasih
Aku tetap di satu sudut menghitung waktu..
Berbekalkan sebuah buku agung yang amat membantu...
Ianya penyuluh hidupku...
Dan bakal menerangi alam barzakhku...

Aku Adalah Aku...
Persetankan Apa yang kalian mahu..
Namun Aku tetap dengan diriku...
Untuk Apa leka pada dunia yang membunuh...
Sedangkan kematian yang pasti belum tentu dirapikan seluruh inci amalan yang waktunya sudah semakin membutuhkan...

Aku adalah Aku..
Kerna Aku tak perlu banyak-banyak kepikiran kamu..
Kerna Masa tidak akan menanti aku...

Aku adalah Aku..
Kepada keluarga yang mencintai aku...
Aku sayang dan cintakan kalian setiap waktu...
Penguat nurani ini dalam meniti ribuan saat setiap hari...
Moga-moga kita sekalian mengerti akan hakikat kejadian alam ini...
Sama-sama jernih hati mencari Ya Rahman...

Aku Adalah Aku...
Jika kalian sayangkan agama Islam...
Hargailah setiap detik waktu yang kalian pinjam ini
Jangan disiakan...
Jangan ditumpahkan
Jangan dicicirkan
Janganlah juga dikocok dengan dosa dan hina...

Seperti mana lahirnya kita umpama kain putih
Putihkan ia dari dulu...
Kini
dan juga hingga detik nafas yang terakhir...

Aku adalah aku...
Jika tiada yang menasihatimu
jadi, siapa lagi??

Picisan yang mungkin selekeh pada mata yang tidak menginginkan...

Titik.

Umi Amira


1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif :
    arena-domino.club
    arena-domino.vip
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete