Tuesday, June 14, 2011

Percubaan Pertama

Bismillahirrahmanirrahim...


Hafiz - Awan Nano


Salam untuk semua blogger yang sudi bertandang ke blog ni. Syukur ke hadrat Ilahi atas limpah kurniaNya dapat juga saya menyiapkan blog yang tidak seberapa ini untuk tatapan semua rakan, sahabat, pembaca novel tulisan saya.

Terima kasih juga yang tidak terhingga buat suami tersayang kerana dengan usahanya, blog ini dapat dihasilkan. Terima kasih sayang. So Sweet.

Terima Kasih, Cikgu!

Untuk entry kali ini, saya nak bercerita berkenaan novel pertama tulisan saya iaitu "TERIMA KASIH, CIKGU!". Kepada yang telah membaca novel ini, saya ucapkan jutaan terima kasih atas sokongan anda terhadap novel tulisan saya ini. Ucapan terima kasih juga saya tujukan buat JS Adiwarna, anak syarikat Jemari Seni Sdn. Bhd. atas kepercayaan mereka untuk menerbitkan karya sulung saya ini. Atas kepercayaan ini juga, telah membakar semangat saya untuk melahirkan karya-karya yang lebih baik pada masa akan datang.

Novel bergenre kanak-kanak ini telah diterbitkan sempena Pesta Buku Kanak-Kanak 2010 yang telah berlangsung pada Disember yang lalu di PWTC, Kuala Lumpur. Sungguh mengharukan apabila melihat sambutan terhadap novel ini walaupun saya menyedari saya masih lagi mentah dalam bidang penulisan kreatif ini.


"Saya dah tak minat nak belajar, faham!
Boleh tak jangan tambah masalah saya lagi?"
Tiba-tiba Luqman menjadi berang. Mukanya bertukar merah padam.
Cikgu Salina sangat terkejut apabila disergah sebegitu oleh Luqman.

Itulah antara petikan dialog konflik yang terdapat dalam novel ini. Sebuah novel teladan yang seharusnya menjadi bacaan bukan sekadar kanak-kanak, tetapi juga sesuai dibaca oleh golongan remaja. Banyak plot menarik dan mendebarkan yang cuba saya tonjolkan dalam penceritaan kisah ini. Luqman, watak utama dalam novel memberikan impak besar dalam seluruh penceritaan novel ini.

Kalau semua nak tahu, sang suami adalah orang pertama yang membaca manuskrip novel ini selepas proses 'proofing'. Apa yang membuatkan saya terkejut, dia hampir menitiskan airmata tatkala membaca novel ini kerana dia berpendapat novel ini mempunyai jalan cerita yang cukup kuat dan menarik. Terharu sungguh bila tengok incik suami suka dengan karya saya ni.

Klimaks novel ini adalah bila Luqman akhirnya kembali semula dengan semangat yang baru dan berjaya membalas segala kepercayaan yang diberikan oleh Cikgu Salina. Dia dan rakan-rakannya berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan yang ditempuhi.


Penulis bersama 2 karya tulisannya di Pesta Buku Kanak-Kanak 2010

Kepada pembaca novel ini yang telahpun mendapatkan novel ini sama ada di pesta-pesta buku atau toko-toko buku, saya amat mengharapkan sebarang komen atau pendapat terhadap novel sulung saya ini. Komen-komen anda semua akan menjadi pendorong dan pembakar semangat untuk saya berkarya lagi pada masa akan datang.

Untuk mengetahui jalan cerita serta kisah penuh konflik ini, sila dapatkan novel "Terima Kasih, Cikgu!" daripada toko-toko buku ataupun boleh menempah secara online di laman sesawang Jemari Seni Sdn Bhd di alamat www.jemariseni.com atau boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut.

Jangan lepaskan peluang untuk membaca novel ini.


Wassalam.


Nota kaki : Untuk entry seterusnya, saya akan bercerita tentang novel misteri karya saya. Tunggu...




umiamira
Email : uys.umiamira@gmail.com
Facebook : www.facebook.com/umei ameira

No comments:

Post a Comment